laupäev, 19. jaanuar 2019

Viimane ayurveda protseduur ... nüüd olen terve kui purikas.

 Sain viimast, neljateistkümnendat korda täna massaaži. Sellele lisandusid näomask ja mingi ainega suu ja kurgu puhastamine. Kaks nädalat massaaži iga päev ca tund aega. Kogu keha massaaž, pealaest jalatallani va üks teadagi koht. Täitsa super tunne on. Poiss, kes mid masseeris jäi fotole ka, pisike, aga tugevate kätega. Küll ta ikka väänas ja käänas mind. Igal juhul … käed on nüüd korras. Vähemalt pole enam öösiti valutanud. Teine oluline muutus on nina. Nüüd on kuidagi vaba läbi nina hingata. Siin mängib lisaks ayurveda aurudele rolli ka ookeanivesi, mis on nii soolane, et kui ninna läheb, siis on tunne nagu oleks ninatilku kasutanud. Käisin kaalu peal ka, kui alguses oli kaal paigas, siis nüüd olen kaks ja pool kilo kuhugi maha jätnud. Nii märkamatult. Mis veel … toidukogused on oluliselt vähenenud, mille ma päevas ära söön. Võibolla on see tingitud kuumast ilmast ja sellega seoses väikesest energiakulust keha temperatuuri hoidmisele … võibolla ka ayurvedast. Igal juhul … olen rahul ja soovitan soojalt ka teistele.
 
Täna sain kätte ka oma puuviljad, mille plaanin koju kaasa võtta. Fotol on tädi, kes mulle need täna hommikul turult valis. Kuna ma ise pole eriline puuviljade spetsialist, siis on hea meel, et lasin valida. Kas otsus õige oli, see aga selgub alles kodus. Tädiga sai ikka kõvasti kaubelda ka. Meil oli kokkulepe, et saan kokkulepitud puuviljad kätte 1200 ruupiaga (so 15 eurot). Andsin talle 500 avanssi ja täna hommikuks olid kõik kohal. Tädi aga hakkab rääkima, et no vot … see ja see puuvili oli turul palju kallim ja nüüd tuleks summaks hoopis 2000 ruupiat (25 eurot). jagelesime seal tükk aega … mul ju ettemaks tehtud, pidin kaubale saama. Tema aga järgi ei anna. Ütlesin siis, et pärast räägime ja läksin minema. Tal aga tuli hirm, et ma nüüd ei ostagi. Kümne minuti pärast oli ta mul rannas järel ja ütles, et olgu hind 1200 ruupiat. Läksin võtsin raha ja läksin ostma. Nüüd oli hinnast saanud 1600 ruupiat. Ma hakkasin juba kurjaks saama. Jälle kauplesime. Istusin tädi juures ja hakkasin rääkima, et ma siis ei võta kõike. Tädi jälle ähmi täis. Lõpuks jäi tehing selline, et kokkulepitud puuviljad sain 1200 eest, kuid ostsin juurde ühe ananassi ja viis mangot ning maksin 1500. Mõlemad olime rõõmsad … Kuidas minu pagasi kaal seda talub, selgub lennuväljal. Uurisin ka puuviljade transporti. Tundub, et võin rahulikult pagasisse panna.
 
Hommikul oli hea võimalus tutvuda Kovalami kõige odavama majutusega. Fotol pole ehk kõige paremini näha, kuid sildi "rooms for rent" taga magavad inimesed laudade peal.  Kusjuures neid oli tervelt kolm. Igati taskukohane majutus. Järgmine kord tean arvestada 😄😄😄. Aga majutuse hinnad on siin tegelikult ka taskukohased. 10-20 euroga saab ranna piirkonnas mõnusa kahese toa. 30-40 euroga juba korraliku konditsioneeriga ja hommikusöögiga kahese toa. Kui lennupiletid ka pisut odavamad oleks, võiks iga aasta jaanuaris siin puhata. Sooja igal juhul jätkub. Alla 32 kraadi pole ühelgi päeval olnud.
 
Täna oli mul jälle rannapäev. Laine oli seekord suur, kuid olin nädalaga omandanud oskuse, kuidas lainega probleemideta kokku põrgata. Ainult korra keerutas üks neljameetrine laine mind tükk aega vees, enne kui pidama sain. Ei lugenudki, kui mitu korda ookeanis ära käisin. Rannas olin aga jälle pisut üle nelja tunni. Peeglike seinal ei nimetanud täna mind punanahaks, pigem pruuniks poisiks. Lõunatasin jälle oma tavapärases kohas ja sõin tavapäraselt kana tikka masala, riisi ja juustunaani. See onu fotol on minu tavapärane teenindaja. Kovalamis tekivad üsna kiiresti oma "sõbrad", kellega saab kergesti kaubale. Nad teevad kõik, et sa teise juurde ei läheks.
 
Kui India Kerala osariigi reis kokku võtta, siis … kui praht ja mustus välja jätta, võib sellesse piirkonda täitsa reisida. Inimesed on sõbralikud, hinnad soodsad ja huvitavat piisavalt, et igav ei hakkaks. Kõige rohkem jäi mulle loomulikult meelde Sabarimala Ayyappa tempel. Sellele mõtlen veel hulka aega. Kuid ayurveda massaažid olid ka mõnusad. Ja ookean … seda ei saa kirjeldada, seda peate ise tundma.
 
Sellega lõpetan oma blogimise Indiast, sest jääb vaid asjad pakkida ja tagasi sõita. Aitäh lugemast. Järgmise reisi aega ja suunda ma veel ei tea. Lubasin oma vanema poja kaasa võtta, ehk lasen temal valida, kuhu ta sõita soovib.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

1 kommentaar:

  1. Oli mõnus lugemine. Ja üsna palju detaile sain teada. Kulgegu kodutee viperusteta.

    VastaKustuta