teisipäev, 23. juuli 2024

Tagasi koju läbi Kõrg-Tatrate ja Druskininkai veepargi

Tagasisõit koju algas sellega, et suundusime Kõrg-Tatratesse matkama. Lihtsalt väheks jäi eelmisest korrast. Laupäeva hommikul kella 10 paiku olimegi kõpsti kohal ... kuid läks oma pool tundi enne kui leidsime parkimiskohad. Tundub, et nädalavahetusel on seal päris palju huvilisi autodega kohale tulnud. Õnneks jagunesid need kõik taas erinevate radade vahel ära ja seega polnud matkaradadel mingit tunglamist. Meie läksime rongiga üles ja seadsime taas sammud koskede poole viivale rajale. Poistele meeldis seal turnida. Võtsin koskede kohina videole, see oli võimas ja nauditav. Seekord oli ilm ilus ja suundusime kõrgemale ning kaugemale matkarajale kui eelmine kord. Sai ära käidud 1414 m kõrgusel, mis oli meie matka kõrgeim punkt.

Seoses Kõrg-Tatrate külastusega muutus ka meie tagasitee trajektoor oluliselt. Kui algselt suunas Googlemaps meid Lubljana kaudu Varssavi peale, siis nüüd viis tee tagasi läbi ja ümber Kõrg-Tatrate mäeaheliku ning jõudsime Poola tagasi mööda väikseid teekesi mägedes ning suundusime Krakowi kaudu Varssavi poole. Päris huvitav tee oli, kulges siia-sinna vääneldes mööda mägikülakesi, kus oli loodud kõik võimalused matkamiseks, matkatarvete ostmiseks ja puhkamiseks - söömiseks. Poola poole peal torkas silma suveniiride ja nännimüükide rohkus. Lisaks nägime tohutul hulgal müügis olevaid lehmanahku. Mis meist jäid sinna huvilisi ootama.

Kuna aeg oli hiline, siis ööbisime enne Varssavit väikse Kielce linnakese lähedal motoringraja ääres ... kus õnneks võistlusi ei toimunud. Küll aga oli seal pühapäeva hommikul end lahti laotanud tohutu suur laat ... umbes meie Hauka laada suurune ja sarnane. Müüdi kõike, mööblist kuni WC paberini ... loomulikult oli tohutul hulgal erinevaid riidehilpe ja esmatarbekaupu. Vaatasime laadale oma hotelli rõdult ... pärast hommikusööki, kuid lähemalt uudistama ei läinud. Istusime autole ja hakkasime otse Leedu poole sõitma. Kuid ... saatusel olid teised plaanid. Vaid viie kilomeetri järel andis auto teada, et rehvirõhuga pole kõik korras. Pidasin auto kinni ja vaatasin rehvid üle ning ... avastasin paremas tagumises rehvis suure kruvi, mis oli teinud augu rehvi. Õnneks polnud ava nii suur, et rehv täielikult tühjaks oleks läinud ja liikusin ettevaatlikult esimesse bensiinijaama, kus sain rehvi täis pumbatud. Seadistasin rehvirõhu uuesti ja sõitsin kruvirehviga üle saja kilomeetri Varssavisse, kus googeldamisega leidsime 24/7 avatud rehviboksi suhteliselt kiirtee lähedal. 20 minutit ja rehv oli alt võetud, paigatud, balansseeritud ja auto alla tagasi pandud, maksis 100 zlotti. Töö kiire ja korralik. Ning sõit jätkus. Vaatasime ka paari kaubanduskeskusse Varssavis, kuid neis olid kõik poed kinni ... välja arvatud toidu- ja esmatarbekaupade poed. Poolakad on usklik rahvas ja peavad kinni kümne käsu kolmandast reeglist "pühitse pühapäeva".

Druskininkaisse jõudmiseks pöörasime pärast Suwalkit väiksele kõrvalteele, mis viis otse selle linnakese suunas. Ka need teed olid päris kitsad ja käänulised. Kui auto vastu tuli, siis sai hoogu maha võetud ja tee äärde suundutud. Vahetult enne piiri muutus asfalt kruusateeks ning sõitsime umbes 4-5 km mööda auklikku kruusateed. Mõned meetrid enne piiri olid veel korralikud augud ja siis, teisel pool piiri Leedu pool, läks edasi taas kitsas asfalt. Pole kunagi Leedu-Poola piiri sellises kohas ületanud. Huvitav, kuid autole koormav. Peagi olime Druskininkais, kus hotell meid juba ootas ja kus saime korraliku õhtusöögi söödud. Hommikul ootas meid Druskininkai veepark.

Esmaspäeval oli veepargis vähe külastajaid ... meie õnn. Võrreldes Slovakkia kolme külastatud veepargiga oli siin väliala väga väike ... vaid mõnisada ruutmeetrit. See on ka arusaadav, sest veepark asus kesklinnas. Hind oli Slovakkia omadest paarkümmend eurot odavam ...  Muidu ... atraktsioonid veepargis olid sarnased. Erinevad torud, ringbassein, väike lainebassein, mullibasseinid ja loomulikult langev vesi ... mis on ka fotol ... mina seal all. Saunakeskus oli siin võimas ... tohutul hulgal erinevaid saunu ja nagu Širavas oli ka  siin sissepääs vaid täiskasvanutele. Kuid saunades sai käia ka supelriitetes, vaid rätik tuli puidust lavade korral alla panna. Loomulikult olid minu lemmikuteks aurusaunad ja neist kõige rohkem vaarao kujundusega saun. Mõnus oli ka protseduur jaapani stiilis saunas, mis oli soome sauna tüüpi, kuid leili visati protseduuri ajal idamaiste essentsidega lõhnastatud veega ning sain ennast sidruniga hõõruda ja jääga jahutada. Hea lõõgastus neli pool tundi reisi lõpuks.

Öömaja sättisin Panevežisesse, sest pärast väsitavat veekeskust poleks suutnud 680 km tagasi sõita ... ilma veepargita oleks see paras päevasõit. Nii jäigi viimaseks päevaks meile vaid 400 km ... mis kulgesid kiiresti. Kütusekulu, mida ma alguses arvestasin 5,5 l / 100 km kohta, osutus mägistel teedel ja kiirteedel 130 km/h sõites oluliselt suuremaks ... 6,0 oli keskmine. Auto pidas enam-vähem vastu, kui piduriprobleemid, mis oli tegelikult oma viga ... oleks pidanud enne vahetama ... ja üks kruvi rehvis välja arvata.   Ja läbi see reis saigi.