neljapäev, 7. juuli 2016

Paradiisipäev ja põrgulik öö

 
 
Aeg on jälle see, millest ma täna alustan. Nimelt selgus, et minu reis on ühe päeva võrra lühem. Kui ma startisin Los Angelesest Hongkongi poole 01.juuli õhtul, siis kohale jõudsin 03.juuli hommikul ehk 02.juuli lihtsalt kadus vahelt ära. Vaikses Ookeanis on ajaööndite alguskoht. Kui sellest üle sõita ühtepidi, siis kaob päev ja kui teistpidi, siis saate ühe päeva juurde. Selline sissejuhatus.
 
Kuid eilsest päevas. Oli tõsiselt tore päev. Hommikusöögilauas ütles hotelliomanik, et täna on festival Denpasaris ja kuna mul kalalemineku plaanid polnud õnnestunud, siis läksingi festivalile. Iseenesest polnud see festival suur, kuid täitsa tasemel. Oli mitu kontserti ja huvitavad esinemised. Kahju, et videoid ei saa jälle üles laadida. Nautisin kontserti pool päeva ja sain ka ise jala soojaks, sest nagu viimasel ajal kombeks võetakse ka publik tantsima. Minu tantsimist filmis üks kohalik, kellele ma andsin oma meiliaadressi, ehk saadab mullegi oma video. Ma vihtusin seal nii tantsu, et pärast tulid mitmed kohalikud isegi juurde ja näitasid, et ma tantsin hästi. Sain paari kohalikuga pikemalt räägitud ka, sest nende inglise keel oli aruaasaadav. Hästi palju tehakse muusikat Indoneesias kelladega ehk sellised metall-liistud, mida siis toksitakse. Nad teevad seda väga meisterlikult ja kiiresti.
 
Festivali kontserdite vaheajal ma einestasin sealsamas - sõin ayam´i ehk kana. Kana ja munad on seal üldse väga levinud toiduaine ja seda serveeritakse koos riisiga erinevatel viisidel. Iseenesest väga maitsev polnud, kuid kõlbas ära süüa. Eks ma seal kontserdite vahepeal proovisin igasugu toitu.
 
Ayam riisiga
Kui kontserditel tuli pikem vaheaeg, siis sõitsin jälle Kuta linna, kus oli selline toidu ja kaubanduse tänav ja proovisin muuhulgas ära ka kohaliku piima. Maitses päris hästi, kuid nagu lõunamaades ikka, oli töötlusmeetod kuidagi teistsugune ja sellest tulenevalt ka maitse. Samas oli Indoneesia piim parem Brasiilia, Madagaskari ja Svaasimaa omast.
 
Kuna seal pakuti aktiivselt ka massaazi, siis otsustasin ka selle ära proovida. Kauplesin tunni ülekehalist massaazi 60000 IDR eest ehk umbes 4 eurot. Hind oli tõesti madal, kuid kvaliteet ka polnud parem. Sain peaaegu tunni laua peal puhata ja lasta ennast sisse õlitada. Lihased küll sellest paremaks ei läinud. Samas üritas ta kogu aeg mulle igasuguseid lisateenuseid müüa. Ikka patsutas mulle pepule ja küsis, kas ma soovin sealt erimassaazi. Kuid mina jäin omale kindlaks ja ei soovinud midagi muud. Tore kogemus ikkagi.
 
Kuna eile oli minu viimane õhtu Balil, siis istusin pikalt ka kohalikus kohvikus ja nautisin jälle erinevaid roogasid. Jäin tagasiminekuga nii hilja peale, et täisa pime oli kohe. Muud polnud häda aga eiteakust ilmus välja hordide viisi hulkuvaid koeri, kes küll õnneks minust väga välja ei teinud. Jõudsin tagasi ja keerasin magama. Siis aga algasid õudused.
 
Kõigepealt oli hotelli tulnud kari Austraalia noori, kes lärmasid kohe hirmsasti. Sain ikka kuidagi magama jäädud, kuid siis nägin kohutavaid unenägusid sellest, et mul oli viisal mingi tõkend peal ja ma ei saanud edasi reisida. Kusjuures see oli nagu seriaal, nägin seda mitmes jaos. Ning finaaliks lõi põhja alt ära. Hakkasin käima vetsus oma paarkümmned korda. Vahepeal jõin vett ja siis jälle. Nagu kohalikud vulkaanid oleks aktiviseerunud. Kuid see pole veel kõik - ilmus eiteakust ka sääsk, kes pinises mul ümber nina ja tahtis minuga maiustada. Ei teagi, mis tast sai, kas sai minu vehkimisest surma või läks täis kõhuga munele. Tagatipuks hakkas kondinsioneer äkitse aktiivselt tööle (enne surises niisama) ja tuba muutus külmaks. Ohh. Oli alles öö. Nüüd on hommik ja pisut parem, kuid süüa küll ei julge, sest pean peatselt lennukile minema. Siit moraal - ära mine liiale erinevate toitude maitsmisega. Ega ma täpselt ei tegi, mis sellise kõhu olukorra põhjustas.  Siia lõppu sobib selline kapuluse foto.


Eks homme kirjutan Balist kokkuvõtte ka. Muide - täna hmmikul üllatas mind veel bloger, näidates, et kõik teie 5100 külastust on kadunud ja ma ei saanud ka uut lehe avada. Õnneks sain siiski eilse päeva ära salvestatud.
 
 
 
 
 

 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar